Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
I. st. - Halloweenská výuka
Podzimní tvořivé dílničky v MŠ
1
4.tř. - Výročí 1. listopadu
2
4.tř. - Slávie slaví 130
4.tř. - První knižní odměna
Návštěva Ekocentra Huslík v Poděbradech
3
8. třída - Vzdělávací exkurze v Praze
4 5 6
7
9. tř. Spaní ve škole
7. tř. Zajímavá angličtina
8. tř. Klub mladých diváků
9.A Pokus během přírodopisu
6. tř. Prezentace projektu
5. tř. Tělocvik
8 9
Projekt Školáček - 2. setkání
Další setkání předškolních dětí
10 11 12 13
14 15
Třídní schůzky - listopad 2022
16
Soutěž řemesel
Putování za betlémskou hvězdou - výchovně vzdělávací hudební pořad
17 18
Ředitelské volno 18. 11.
19 20
21 22 23 24
Termin třídních schůzek v 5. třídě
25
Rozsvícení vánočního stromku
26 27
28 29
Vánoční focení v MŠ
30 1
Omezení provozu v MŠ
2
Ředitelské volno 2. 12. 2022
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Třídní novinky > 8. třída - Vzdělávací exkurze v Praze

8. třída - Vzdělávací exkurze v Praze



Datum konání:
3.11.2022

Každoročně, první týden v listopadu, pořádá Akademie věd ČR zajímavé akce pro školy a veřejnost. V rámci tohoto týdne jsem vyrazili do Ústavu organické chemie a biochemie, v Praze Dejvicích. Do Dejvic jsme dojeli metrem a prošli jsme se krásnou studentskou čtvrtí, ve které sídlí technické univerzity a je tam také moderní budova Národní technické knihovny. My jsme navštívili budovu ÚOCHB, kde jsme se rozdělili do dvou skupin, pro každou skupinu byly připravené dva zajímavé programy.

První skupina zkoumala barvy v chemii a zjistili, jak mohou barvy pomáhat vědcům. Zjistili také, že hlávka červeného zelí je dost "inteligentní". Potom se zaměřili na parazity a jak proti nim bojovat pomocí molekul. Určitě si budou pamatovat, proč v Africe nepít běžnou vodu.

Druhá skupina se mezitím vypravila na procházku tajnými chodbami ústavu. Ústav má celkem tři budovy a je velmi rozlehlá a je v ní hodně technologie. My jsme se dozvěděli, jak takovou budovu vytopit, odvětrat a jak zajistit, aby se žádný biologický odpad nedostal ven. Raději jsme se drželi průvodce, protože sami bychom asi cestu ven nenašli. Naši procházku jsme zakončili v čichové laboratoři. Tam nám vysvětlili, jak pomocí uhlíku vytváří různé sloučeniny, které pak voní například po citrusech, levanduli nebo vanilce. Sami jsme pak čichali k deseti vzorkům a určovali aroma. Nikdo neměl stoprocentní úspěšnost, ale v mnoha vzorcích jsme se shodli. Teď už víme, že se například mandlové aroma nemusí vyrobit pouze z mandlí, ale v laboratoři vytvoří "benzaldehyd".

Po programu jsme se občerstvili a vydali se metrem, vlakem a autobusem zpět domů.